Šta su prodaje posle Božića?
Praznična atmosfera ne završava 25. decembra—evo zašto najsnalažljiviji kupci i kompanije aktivno nastavljaju sa kupovinom odmah posle Božića.
Prodaje nakon Božića su događaji odmah nakon 25. decembra, osmišljeni da ponude popuste i promocije kako bi privukli potrošače. Ove prodaje su od vitalnog značaja za rasprodaju neprodane praznične robe kao što su praznični dekor, poklon paketi i zimsku odeću. Kupci rado učestvuju kako bi iskoristili božićne poklon vaučere ili zamenili poklone, omogućavajući trgovcima da ih privuku atraktivnim ponudama.
U mnogim zemljama, prodaje nakon Božića su sinonim za Boxing Day (26. decembar) i mogu se protegnuti sve do januara, stvarajući tradiciju januarskih rasprodaja. Fizičke prodavnice, kao i e-commerce sajtovi, ulažu značajne napore da privuku kupce, čineći ovaj period dobitnom situacijom: prodavci rasprodaju zalihe, a kupci dobijaju povoljne ponude.
Zašto su prodaje posle Božića važne?
Mislite da je praznična gužva gotova? Za preduzeća, prava prilika počinje 26. decembra.
Finansijske prednosti: Prodavci koriste rasprodaje nakon Božića da otvore dodatne izvore prihoda prodajom viška zaliha. Sezonski artikli poput dekoracije ili poklon setova koji mogu izgubiti privlačnost nakon praznika još uvek mogu pomoći da se fiskalna godina završi s profitom.
Brendiranje i angažovanje kupaca: Ove rasprodaje stvaraju dobro raspoloženje među kupcima, nudeći im priliku da ugrabe sniženja nakon skupih prazničnih kupovina. Zadovoljni kupci su verovatniji da se vrate za buduće kupovine, jačajući lojalnost.
Održava gotovinski tok: Rasprodaje nakon Božića deluju kao prelazni period, spajajući prazničnu žurbu i sporije januarske prodaje, držeći preduzeća finansijski stabilnim.
Globalna tradicija: S događajima poput Boxing Day i januarskih rasprodaja koji se željno iščekuju, preduzeća dobijaju značajnu vidljivost i angažovanje tokom ovog perioda.
Promocijom nepobedivih ponuda tokom rasprodaje nakon Božića, preduzeća mogu iskoristiti potrošačku želju za kupovinom, rasprodati zalihe i pripremiti se za prolećne lansiranja.
Kada se obično održavaju rasprodaje posle Božića?
Koliko dugo traje lov na blago? Ne propustite glavne dane post-božićnih ponuda!
Prodaje nakon Božića zvanično počinju 26. decembra, poznatog kao Boxing Day u raznim zemljama poput Velike Britanije, Kanade i Australije. Fizičke prodavnice rano otvaraju svoja vrata kako bi udovoljile velikim gužvama, dok online prodavci ponekad pokreću promocije u ponoć već na božićno veče.
Ovaj period prodaje obično se proteže do sredine januara, a januarske rasprodaje uključuju nove trendove i proizvode s temom Nove godine poput opreme za vežbanje, planera ili proizvoda za samousavršavanje. Do kraja januara, međutim, ove prodaje postepeno jenjavaju dok se prodavci okreću promocijama za Dan zaljubljenih ili lansiranju prolećne robe.
Kako mogu povećati prodaju nakon Božića?
Samo uz nekoliko trikova, možete pretvoriti praznične zaostatke u zlatne prihode.
-
Ponudite velike popuste i promocije
Potrošači očekuju značajna sniženja nakon Božića. Izdvojite sezonske artikle, kao što su praznični dekor, dok takođe snižavate i proizvode za celogodišnju upotrebu kako biste privukli veći broj kupaca. Ponude sa ograničenim trajanjem i brze rasprodaje mogu izazvati strah od propuštanja (FOMO), podstičući brze akcije.
-
Kreirajte ekskluzivne pakete posle praznika
Paketirajte sporije prodavane ili komplementarne proizvode po sniženoj ceni.
Primjer: Uparite praznični poklon papir sa kutijama za odlaganje ili toplu zimsku odeću u tematske setove.
-
Optimizujte online i fizičku kupovinu
Osigurajte da je vaš web sajt spreman za povećan saobraćaj pojednostavljivanjem online plaćanja, nudeći jednostavno preuzimanje sa ivičnjaka i produžavanjem politike povratka/zamene. Besprekorno iskustvo kupovine smanjuje trenje i povećava stope konverzije.
-
Iskoristite poklon kartice i povraćaje
Promovišite proizvode koji odgovaraju kupcima koji koriste poklon kartice ili koji vraćaju praznične predmete. Predložite srodne ili napredne kupovine tokom ovih transakcija kako biste povećali prodaju.
-
Povećajte i preprodajte
Podstaknite dodatke predlažući komplementarne artikle tokom naplate.
Primjer: Ako kupac kupi snižene čizme, predložite čarape ili set za negu obuće.
-
Nagradite lojalnost kupaca
Ponudite bonus lojalnosti bodove ili ekskluzivne kupone za kupovine posle Božića kako biste privukli kupce na ponovno kupovanje. Ova strategija jača veze dok osigurava da prodaja ne stagnira nakon praznika.
Koje strategije najbolje rade za prodaje posle Božića?
Otkrijte tajnu formulu da vaše preduzeće postane ultimativna destinacija nakon praznika.
-
Sezonske email kampanje
Personalizujte email promocije na osnovu istorije kupovine kupaca. Izdvojite ponude koje će ih verovatno zanimati, kao što su popusti na nedavno pregledane artikle ili proizvode iz napuštene korpe.
-
Promocije na društvenim mrežama
Saradnja sa influenserima, organizujte poklanjanja ili kreirajte odbrojavanje za brze prodaje na platformama kao što su Instagram ili TikTok kako biste angažovali svoju publiku. Društvena buka može brzo generisati saobraćaj na vašem sajtu ili prodavnici.
-
Programi nagrađivanja kupaca
Povežite prodaje posle Božića sa nagradama za lojalnost—razmislite o ponudi dvostrukih bodova na kupovine ili otključavanju ekskluzivnih popusta za članove lojalnosti.
-
Iskoristite novogodišnje odluke
Promovišite proizvode usklađene sa uobičajenim novogodišnjim ciljevima, kao što su oprema za vežbanje, alati za organizaciju ili knjige za samounapređenje. Marketing tih proizvoda kao načina da “započnete godinu snažno” može rezonirati kod kupaca vođenih odlukama.
-
Iskoristite podatke za strateško planiranje
Pregledajte uspešnost prazničnih proizvoda i prioritetizujte promocije za podperformirajuće zalihe. Strateški odredite cene ovih artikala kako biste prodali zalihe dok očuvate profitabilnost.
-
Retargetujte korisnike koji su napustili korpu
Ponovno privucite praznične kupce slanjem prilagođenih poruka koje nude dodatne popuste ili besplatnu dostavu onima koji su ostavili artikle u svojim korpama.
Zaključak i ključni uvidi
Praznični duh može opasti, ali vaša prodaja posle Božića ne mora da pati!
Prodaje posle Božića predstavljaju zlatnu priliku za maksimiziranje profita, rasprodaju zalihe i jačanje trajnih odnosa sa kupcima. Primenom efikasnih strategija poput ciljnih promocija, nagrada za lojalnost i besprekornog iskustva kupovine, preduzeća mogu održati momentum kroz praznični period i šire. Uzite ove praktične uvide i pretvorite svoju prodaju posle Božića u uspeh!