Razumevanje pejzaža prodaje posle praznika
“Praznična gužva je možda prošla, ali vaša prodaja nije potpuno istekla—pretvorite januar u mesec povratka vašeg poslovanja.”
Januar je kao sportista koji dobija drugu šansu. Nakon prazničnog haosa, mogućnosti za januarsku prodaju ostaju snažne budući da kupci aktivno traže povoljne ponude i poslepraznične potrepštine. Međutim, preduzeća se suočavaju sa dva ključna izazova: viškom zaliha iz praznične sezone i klijentelom koja je štedljivija i orijentisana na povoljne kupovine. Prepoznavanjem ovih dinamika, možete pozicionirati svoje poslovanje da ne samo da ponovo angažuje kupce, već i da efikasno oslobodi zalihe, ostajući pritom konkurentni uz trenutne trendove.
Maksimizacija januarske prodaje
“Ako ste mislili da su se mogućnosti za prodaju završile, razmislite ponovo—januarska prodaja predstavlja vašu sledeću veliku priliku.”
Pokrenite ekskluzivne poslepraznične ponude
Januar je savršeno vreme za ponudu ekskluzivnih posleprazničnih popusta koji koriste ponašanja lovaca na povoljne kupovine. Razmislite o prodajama u vidu “Novogodišnje rasprodaje” sa vremenski ograničenim ponudama, kao što su 20% popusta na celokupan asortiman ili ponude tipa “Kupi jedan, dobij jedan besplatno”. Istaknite praznične proizvode ili sezonsku robu (npr. zimsku odjeću) sa velikim sniženjima kako biste privukli kupce.-
Angažujte kupce putem personalizovanog marketinga
Iskoristite podatke o kupcima iz praznične sezone kako biste personalizovali svoje januarske promocije. Pošaljite personalizovane emailove ili poruke sa artiklima koje su kupci prethodno pregledali ili kupili.Primer: Ponudite dodatke koji nadopunjuju prethodne kupovine ili predložite popuste na slične proizvode. Personalizovane kampanje podstiču ponovne kupovine i grade lojalnost.
Istaknite ciljeve vezane za novogodišnje odluke u svojim proizvodima
Januar je sinonim za nove početke. Promovišite proizvode usklađene s uobičajenim novogodišnjim ciljevima poput fitnesa, organizacije i budžeta. Teretane i brendovi fitnes opreme mogu promovisati opremu za vežbanje, dok prodavnice kućnog pribora mogu fokusirati na planere ili alate za budžetiranje. Pokažite ove ponude kao rešenja za ciljeve kupaca.
Najbolje strategije za povećanje januarske prodaje
“Da li vas konkurenti nadmašuju tokom januarske prodaje? Ne dozvolite im—preuzmite prvo mesto ovim dokazanim strategijama.”
Ponovno targetirajte praznične kupce
Kupci koji su kupovali kod vas tokom praznika su i dalje zainteresovani. Ponovo ih angažujte putem email kampanja ili oglasa koji podsećaju na artikle koje su ostavili u korpi ili predlažu slične kupovine.Ponudite besplatnu ili sniženu dostavu
Sa finansijskim pritiskom posleprazničnih računa, kupci su osetljivi na troškove dostave. Uklonite ovu prepreku nudeći besplatnu dostavu za porudžbine iznad određenog iznosa ili popuste za ubrzanu dostavu.-
Kreirajte ograničene ponude u paketima
Uparite proizvode koji se sporo prodaju sa popularnim kako biste kreirali nezadržive pakete.Primer: Kombinujte sniženi šal preostao iz praznične sezone sa najbolje prodavanim zimskim kaputom po fiksnoj ceni.
Iskoristite konteste na društvenim mrežama
Organizovane nagradne igre ili kontesti na platformama poput Instagrama mogu privući nove pratioce i podstaći učešće nagradama koje ističu vaše proizvode. Promovišite specifične hashtagove kako biste podstakli sadržaj generisan od strane korisnika koji uključuje vaš brend.
Efikasno oslobađanje prazničnih zaliha
“Nemojte dozvoliti da preostale zalihe sakupljaju prašinu—pretvorite ih u najprofitabilnije iznenađenje ove godine.”
Organizujte novogodišnju rasprodaju
Stvorite osećaj hitnosti sa „Rasprodajom posle Božića“. Istaknite ponude „dok traju zalihe“ koje nude popuste do 75% na sezonske artikle.Preneirite proizvode za druge teme
Budite kreativni—iskoristite proizvode s prazničnom tematikom za nadolazeće događaje. Crvene i bele ukrase lako možete ubaciti u promociju za Dan zaljubljenih.-
Formirajte pakete i vršite unakrsnu prodaju sezonskim popustima
Pomerite zalihe koje se slabo prodaju tako što ćete ih upakovati u povolјne pakete ili ih upariti sa bestseler produktima.Savet: Šolje sa zimskom tematikom mogu se kombinovati sa popularnim pakovanjima toplih čokolada.
Donirajte i osvojite dobrobit zajednice
Sarađujte sa lokalnim dobrotvornim organizacijama kako biste donirali neprodane artikle dok povećavate angažman zajednice. Ponudite promocije u formi „Kupi jedan, doniraj jedan“ da biste širili dobrobit sa svojim kupcima. Ovaj pristup može doneti i potencijalne poreske povlastice.
5 načina za poboljšanje januarske prodaje
“Ponekad mali napori vode do velikih uspeha—otključajte skrivene potencijale januarske prodaje uz ovih pet pametnih taktika.”
Osvežite prikaze proizvoda i brending uz januarske teme koje su orijentisane na zdravlje, ciljeve i nove početke.
Pokrenite program lojalnosti nudeći dvostruke bodove za sve kupovine napravljene u januaru.
Koristite metode zasnovane na hitnosti poput „brzih prodaja“ i odbrojavanja na vašem sajtu.
Pošaljite cilьane ponude za ponovo angažovanje kupaca koji su tokom praznika napustili svoje korpe.
Ponudite „poklon pri kupovini“ ponude za podsticanje dodatnih kupovina i povećanje prosečne vrednosti porudžbine.
Kako osloboditi zalihe nakon praznika
“Rešite se stare zalihe i pozdravite se sa praznim policama i više prostora za nove trendove.”
Velika sniženja praznične robe s kojima testirate interesovanje kupaca uz progresivna sniženja (npr. trenutno sniženje od 50%, kasnije do 70%). Grupisanje sporoprodavajućih proizvoda u “Zimske iznenađujuće kutije” ili prodaja trećim licima. Promovišite deo za rasprodaje na vašoj početnoj strani ili društvenim mrežama. Donacije lokalnim dobrotvornim organizacijama mogu takođe pomoč́i u oslobađanju zaliha dok istovremeno povećavaju dobru volju, ostavljajući vaše poslovanje spremnim za sveže dodatke.
Zaključak—Impuls nakon januara
„Januarska prodaja nije kraj praznične kupovine—ona je početak nečeg većeg.“
Tretirajte januar kao platformu za dugoročni rast. Strategije koje sada sprovedete postaviće ton za ceo prvi kvartal. Iskoristite ovaj period da usavršite svoje kampanje marketinga, angažujte verne kupce i transformišete preostale zalihe u nove prilike. Ono što može delovati kao izazov brzo može prerasti u vaš sledeći veliki uspeh ako mu strateški pristupite.