U sledećem delu naše serije članaka o korišćenju AI u donošenju odluka saznaćete šta je važno pre nego što pokrenete posao.

Pre pokretanja bilo kog posla, važno je pažljivo razmotriti nekoliko faktora:

Poslovni plan: Ovaj dokument treba da sadrži sve ključne aspekte vašeg poslovanja, uključujući vašu poslovnu strategiju, ciljnu grupu, konkurentsku analizu, marketinški plan i finansijske projekcije.

Finansiranje: Potrebno je dovoljno kapitala da pokrijete početne troškove i održavate poslovanje dok ne postane profitabilno. Razmislite odakle će taj novac doći: lična ušteđevina, krediti, investitori, itd.

Lokacija: lokacija vašeg posla može značajno uticati na njegov uspeh. Razmotrite dostupnost, vidljivost, pristupačnost i demografske karakteristike područja.

Zaposleni: Biće vam potrebni kvalifikovani i pouzdani zaposleni da pomognu u radu. Razmotrite koje uloge će biti potrebne i kako ćete ih zapošljavati i upravljati njima.

Dobavljači: Trebaće vam pouzdani dobavljači za italijansku hranu i kafu koju želite da prodajete. Razmotrite njihove cene, kvalitet proizvoda, pouzdanost snabdevanja i uslove plaćanja.

Licence i regulative: Saznajte koje licence i dozvole su vam potrebne za vođenje prodavnice i kafića. Ovo može uključivati medicinske dozvole, poslovne licence i više.

Osiguranje: Biće vam potrebne razne vrste osiguranja, uključujući imovinsko, odgovornostno i možda osiguranje radnika.

Troškovi i izdaci: Potrebno je da jasno razumete sve troškove povezane sa vođenjem posla, uključujući zakupninu, komunalije, plate, izvođače i drugo. Zatim ćete formirati cene proizvoda i usluga na osnovu tih troškova i očekivanih profita.

Ovo su samo neki od ključnih faktora koje treba razmotriti pre pokretanja posla. Može biti korisno i konsultovati vaš plan.

Koji neočekivani troškovi mogu nastati?

Prilikom otvaranja nove prehrambene prodavnice i kafića, mogu se pojaviti razni neočekivani troškovi. Evo nekoliko primera:

Održavanje i popravke: Oprema kao što su aparati za kafu, rashladna oprema ili peći mogu zahtevati skupe popravke ili održavanje. Takođe, zamena oštećene ili zastarele opreme može biti skupa.

Povećani troškovi dobavljača: Cene hrane i pića mogu se menjati u zavisnosti od različitih faktora kao što su promene u ponudi i potražnji, vremenske uslovi, političke situacije itd. To može značiti da ćete morati da platite više za vaše zalihe nego što ste prvobitno očekivali.

Troškovi osiguranja: Ako dođe do promene u poslovanju ili ako dođe do incidenta koji povećava vaš rizik (kao što su požar ili krađa), stope vašeg osiguranja mogu porasti.

Porezi: Poreski zakoni i stope mogu se promeniti i mogu uticati na vaše troškove. Takođe, ako zaradite više nego što ste očekivali tokom godine, mogli biste se suočiti sa većom poreskom obavezom.

Obuka zaposlenih: Ako zaposlite nove radnike ili ako se zakoni ili regulative promene i utiču na vaše poslovanje, možda ćete morati da platite za njihovu obuku i edukaciju.

Marketing i reklamiranje: Možda ćete otkriti da morate više ulagati u marketing i reklamiranje nego što ste prvobitno planirali da privučete kupce.

Troškovi licenci i dozvola: Troškovi dobijanja neophodnih licenci i dozvola mogu varirati i mogu se menjati tokom vremena.

Ovi i drugi neočekivani troškovi mogu značajno uticati na vaše finansijske rezultate, pa je važno imati rezervni fond da pokrijete neočekivane troškove.

Šta je lako potceniti?

Kada otvarate novu prehrambenu prodavnicu i kafić, nekoliko oblasti se često potcenjuje:

Vreme i trud: Vlasništvo i vođenje manje prehrambene prodavnice i kafića zahteva puno vremena i truda. Mnogi novi preduzetnici potcenjuju koliko će vremena biti potrebno za rad, što može dovesti do iscrpljenosti i sagorevanja.

Složenost upravljanja zalihama: Pravilno upravljanje zalihama je ključno za uspeh maloprodajnog posla, ali može biti složeno i dugotrajno. Potcenjivanje ovog područja može dovesti do gubitka novca zbog nepotrebnih ili nedovoljnih zaliha.

Troškovi zaposlenih: Plata je samo jedan deo troškova zaposlenih. Morate uključiti i troškove beneficija, obuke, zapošljavanja i drugih povezanih troškova.

Važnost marketinga i promocije: Mnogi novi preduzetnici potcenjuju koliko će vremena, truda i novca biti potrebno za efikasno promoviranje i marketing njihovog poslovanja.

Troškovi održavanja prodavnice: Pored početnih troškova otvaranja prodavnice, postoje i tekući troškovi za održavanje i popravke, komunalije, troškovi čišćenja, naknade za usluge itd., koji mogu biti viši od prvobitno predviđenih.

Pravne i regulatorne zahtevi: Usklađenost sa svim relevantnim pravnim i regulatornim zahtevima može biti složena i skupa. Može biti teško držati korak sa promenama u tim oblastima.

Korisnička usluga: Davanje odlične korisničke usluge je ključno za uspeh bilo kog maloprodajnog posla, ali može biti izazovno i zahteva stalnu pažnju i resurse.

Nesigurnost i rizik: Mnogi novi preduzetnici potcenjuju realnost nesigurnosti i rizika, što može dovesti do nedostatka pripreme za potencijalne izazove i poteškoće. Važno je imati strategiju za upravljanje rizikom i plan za suočavanje sa neočekivanim problemima.

Promene na tržištu: Tržišta se brzo menjaju i potrebno je biti spreman za promene u ponašanju kupaca, konkurenciji, lancima snabdevanja i drugim faktorima. Važno je imati strategiju za prilagođavanje i reagovanje na ove promene.

Važnost umrežavanja: Umrežavanje i izgradnja odnosa sa lokalnom zajednicom, dobavljačima, drugim poslovima i kupcima mogu igrati ključnu ulogu u uspehu vašeg biznisa. Mnogi preduzetnici potcenjuju koliko aktivno i efikasno umrežavanje može biti važno.

Ponovno ulaganje profita: Kada poslovanje počne da ostvaruje profit, važno je reinvestirati deo tog novca nazad u poslovanje, na primer u marketing, proširenje asortimana proizvoda ili poboljšanje prostora.